Date ce marcheaza activitatea de peste 70 de ani a transportului public in Baia Mare
Din 24 septembrie 2014, în Baia Mare s-a înființat linia turistica (linia nr. 9). Astfel, turiștii vor avea prilejul de a vizita cele mai importante obiective turistice din municipiul Baia Mare.
În 23 august 2014 în Cartierul Vasile Alexandri din municipiul Baia Mare a avut loc inaugurarea noii linii de troleibuz nr. 54. Evenimentul s-a desfașurat la noua stație de redresare nr. 3 situata pe B-dul Unirii, la intersecția cu strada Granicerilor.
Din data de 28 iulie 2014 S.C. URBIS S.A. pune la dispoziția publicului calator posibilitatea de a achiziționa biletul de calatorie prin SMS.
În data de 8 martie 2014 au fost puse în circulație 8 troleibuze Solaris Trollino 12 noi, achiziționate cu sprijinul Consiliului Local al municipiului Baia Mare având aceleași dotari ca și autobuzele.
În data de 4 martie 2013 au fost puse în circulație 20 de aubobuze Solaris Urbino 12 noi, achiziționate cu sprijinul Consiliului Local al Municipiului Baia Mare.
Incepand cu data de 3 august 2009 s-au pus in circulatie cele 5 troleibuze marca VOLVO achizitionate in urma licitatiei organizate de Primaria Baia Mare in data de 29 iunie 2009.
Extinderea liniei de troleibuz si inaugurarea noii statii de redresare
Se introduce un nou sistem de autotaxare cu validatoare termice
Deoarece troleibuzele aflate in functiune prezentau un inalt grad de uzura, in vara lui 2006 au fost aduse 6 troleibuze SAURER. Ele au intrat in circulatie in 18.09.2006.
Tot acum s-au finalizat si lucrarile la bucla de intoarcere a troleibuzelor, aflata pe bulevardul Bucuresti, dupa statia Petrom, la iesirea spre Cluj Napoca. Aceasta investitie reprezinta extinderea retelei de troleibuz pina in aceasta zona a orasului care va da nastere liniei 51.
In 2005 cu sprijinulConsiliului Local Baia Mare au fost achizitionate un numar de 20 de autobuze Mercedes Conecto noi, care au fost puse in circulatie in 23.01.2006.
Intre anii 2000 - 2004, cu sprijinul Consiliului Local au fost achizitionate noi tipuri de autobuze cu un grad sporit de confort si aspect estetic, dupa cum urmeaza:
2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2003 |
7 autobuze Mercedes O305G second-hand | 6 autobuze Karosa B 932E noi | 5 autobuze Mercedes O305G second-hand | 3 autobuze Renault Heuliez second-hand | 9 autobuze Renault Berliet. second-hand |
Directia de transport local se desprinde din cadrul Regiei Autonome a Serviciilor Publice care cuprindea transportul local , energia termica, apa, canalizarea si ambientul urban.
Numele noii societati devine S.C. URBIS S.A. - Transport Local Baia Mare, denumire sub care functioneaza si în prezent.
Prin comasarea a trei regii, activitatea de transport în comun este preluata de Regia Autonoma a Serviciilor Publice URBIS Baia Mare împreuna cu energia termica, apa, canalizarea, ambientul urban, functionând astfel din 1995 pâna în 1998
Incepand din 1991, Intreprinderea judeteana de transport local s-a divizat în mai multe societati, activitatea de transport public din Baia Mare, Cavnic, Târgu Lapus si Ulmeni fiind concentrata în Regia Autonoma de Transport Local URBIS Baia Mare.
În anul 1979 structura parcului era de 152 de autobuze din care 92 erau de tip UD112 si 14 de tip Ikarus. Pîna în anul 1980, activitatea de transport în comun în municipiul Baia Mare era organizata ca activitate distincta în cadrul Exploatarii de gospodarire comunala (EGC), subordonata Intreprinderii judetene de gospodarire comunala si locativa (IJGCL), dupa care, în anul 1980 ia fiinta Intreprinderea judeteana de transport local (IJTL). Obiectul de activitate al unitatii era executatea transportului de calatori si marfuri cu mijloace auto în judet.
În 1975, transportul în comun este dotat cu primele 3 autobuze Roman Diesel UD 112, pîna atunci existând doar autobuze TV de capacitate medie. In imagine sunt primele autobuze de acest fel, aduse de la Cluj Napoca, la intrarea in judetul Maramures.
În anul 1966 a fost pusa în functiune baza de exploatare auto pe locul actualei baze de exploatare din strada 8 Martie nr. 3.
Primele doua autobuze care au aparut pe strazile orasului au fost de fabricatie sovietica, de tip ZIS, în anul 1953. Doi ani mai târziu, existau 3 autobuze pe un traseu de 11 km.